And they got married in La Baule

Saturday, September 15, 2012

Hello lovers!
Förlåt att jag försvunnit ett tag men jag har haft fullt upp med ett underbart bröllop i vackra La Boule! För de av er som följer mig på Instagram (där jag heter simonastreet) så har ni märkt att jag hunnit vara hemma några dagar men det har varit mycket att ta igen. Men, min minisemester till Frankrike var precis vad jag behövde, några sista glimtar av sol, mycket glädje och fantastisk mat!
Anledningen till resan var att "Eriks" syster gifte sig med sin fransman sedan många år tillbaka. Bröllopet var magiskt och otroligt rörande, framför allt när de båda gav sina löften på vardera modersmål. Behöver jag tillägga att jag grät floder? Blir så lätt rörd!
Så här bjuder jag på en liten fotokavalkad, tyvärr så lägger jag inte upp några foton på brudparet eller vigseln utav respekt för brudparet. 

Den vackra stranden och havet. Tyvärr var havet lite för kallt för att bada i.

Ett utav hotellen vi bodde på, där även bröllopet ägde rum.

Dagen innan bröllopet hann vi ta en promenad i solen och njuta av varsin Chupa chup.

En promenad under träden.

Ok då, ett litet foto från den borgerliga vigseln. Brudens vackra bukett.


Fina vänner att dela upplevelsen med.


Är ingen biltok men en sådan här skulle jag gärna köra runt i när jag skaffat körkort.


Jag på den borgerliga vigseln, i en håruppsättning jag lyckats fixa själv och ett av mina reafynd från Indiska.

Skrev jag att vi åt god mat? Några fantastiska mackor med chévre funkar alltid bra på strandkanten.

Ett torn av läskande snittar.

En något förvirrad blick från moi på väg till festen. Håruppsättningarna lärde jag mig på en kurs hos Retroella, mer om det kan ni läsa här.

Trädgårdsbandet bjöd på glad musik. Visste ni att bastuba alltid varit mitt dröminstument? Det och harpa skulle jag verkligen vilja kunna spela!

Havsutsikt från hotellrummet, otroligt mysigt.

En intressant lampa på hotellet. Jugend?


Underbara desserter på bröllopet istället för bara tårta. Tog många olika för att prova och självklart flera av mina favoriter, macarons.

Tog även lite frukt. Det är ju så gott!
Den ljust aprikosfärgade spetsklänningen är ett 50-tals fynd från Tender  Vintage och det fina halsbandet kommer från favvo shopen MaeJean Vintage!

Stranden i La Baule är Europas längsta sandstrand, elva kilometer!

Alla ladies på festen fick blomsterkransar. Brudens sätt att föra in liten svenska traditioner i Frankrike, i det här fallet midsommarkransen. Halsbandet jag hade på mig är ytterligare ett fynd från MaeJean Vintage

Och självklart fanns det sniglar trots att det faktiskt är första gången jag stöter på dem i Frankrike. Var tyvärr för feg för att provsmaka. Tyckte att det var för märkligt att de alla hade olika skal. Såg ut som något man bara hittat lite varstans.

Desto bättre med en samling "äckliga" ostar. Var så gott att jag och "Erik" köpte med oss både Roquefort och Chévre hem!


I stadens marina var det proppfullt med segelbåtar och söta små hus fanns insprängda i gatubilden.


Efter all spänning inför bröllopet och eftersom detta var min semester för den här sommaren så åkte jag självklart på en förkylning men trots det åkte jag mycket nöjd hem.




No comments:

Post a Comment

Thank you for stopping by my blog and leaving a comment! It makes me so happy to read your responses. Hope you have a wonderful day and welcome back!

XO,

Simona