Fredagsutflykt!

Wednesday, July 18, 2012


I fredags åkte jag, "Erik", Liv och Mattias på utflykt med en liten bil som vi hyrt. På agendan stod loppisgrävande! Men först tog vi en vända förbi mitt barndomshem eftersom loppisarna inte öppnade förrän klockan 12.


Det var härligt att komma tillbaka och se allt igen, var länge sedan sist.


Vid spången såg vi på vattenfallet och njöt av naturen.


Vattnet var fullt av liv, växter och fisk.


Jag visade var vi brukade skjuta i båtarna, en naturlig slänt som sänker sig ner i vattnet.


En glimt av vår gamla smedja.


Efter en lång biltur (med några felkörningar) kom vi äntligen fram till Gryttby. Jag har aldrig varit där förut och såg fram emot att gräva mig igenom detta "Eldorado" av loppisfynd. 


Mattias och Liv köpte en trasmatta.


I utrymmena på gården fanns det osorterade prylar och möbler för en billig peng. Tyvärr hittade jag och "Erik" inget men det var kul att besöka det ändå. Tyckte dock att de tog lite överpriser för vissa saker i den sorterade delen.



Vädret var väldigt märkligt och växlade mellan strålande solsken, regn och åska. Detta foto togs när solen sken på utanför Örbyhusslott. 



Liv utanför slottet.


Molnen som snabbt drog in innan det började spöregna!


Det fina slottet som tydligen är bebott. Visste inte att det fanns men det var verkligen en dold pärla.



"Erik" studerade en jättestor ek.


En pytteliten planta i slottsträdgården.


Vackra blommor och goda grönsaker gick att köpa. Som jag redan skrivit slog jag till på ett kilo rabarber och en basilikaplanta!

No comments:

Post a Comment

Thank you for stopping by my blog and leaving a comment! It makes me so happy to read your responses. Hope you have a wonderful day and welcome back!

XO,

Simona